
Dropshipping ; dünya trendlerinden olan ve büyümeye devam eden E-Ticaret kavramının bir modelidir.Stoksuz Satış olarakta bilinir.
Dropshipping iş modeli alıcı ile satıcı arasında köprü kurmaktır.Alıcının talebi üzerine satıcıdan ürünü doğrudan alıcıya iletmesinde köprü görevi görür.
Avantajları ; başlangıç için düşük maliyet yani ürün ,depolama, gibi giderlerin tedarikçiye ait olmasıdır.Çok sayıda tedarikçi ile anlaşıp ürün yelpazesinin çeşitli olmasıda bir avantajdır.Girişimcilere düşen en önemli görev analiz yapmasıdır.Tedarikçiler verilen süre içinde ürün teslimi yapabiliyor mu?Hangi ürün ,hangi müşteri kesimine hitap ediyor?Site olarak doğru pazaryeri ve ölçekleme analizi yapılırsa satış oranı artacaktır.Reklama ayrılan bütçe daha kontrol edilebilir olacak haliyle maliyet ve satış unsurunu olumlu etkileyecektir.Yurtiçi veya yurtdışı kısıtlaması bulunmamaktadır.
Dezavantajları;Ürün ve depolama tedarikçiye ait olduğu için yerinde kontrol şansınız olmayacaktır.Dünyanın birçok yerine satış yapılması nedeniyle nakliye,kargo gibi maliyet unsurları artabilir.Nihayetinde E-Ticaret olduğu için fiyat/ürün rekabeti oldukça fazladır.Satış yapılan sitelerin komisyon,reklam gibi maliyetleri yüksek olabilir.Bu sebeple iyi analiz ,doğru satış stratejisi ve sürdürülebilirlik demektir.
Muhasebe ve vergi açısından tabi olduğunuz şirket türüne bağlı olarak aynı kanunlar uygulanır.Yurtdışı olduğunda bazı avantaj ve istisnalar olabilmektedir.Bu konuda da maximum fayda sağlamak için konusunda uzman bir Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ile çalışmanız gerekmektedir.